Thursday, November 5, 2009

Co trzeci bezrobotny Polak nie skończył 35 lat

Pozwolę sobie na kilka cytatów, bo temat ciekawy a mnie też dotyczył:

Co trzeci bezrobotny Polak nie skończył 35 lat, a największe problemy ze znalezieniem zajęcia mają młodzi z dyplomami wyższych uczelni. Z najnowszych danych GUS wynika, że bezrobocie wynosi 10,9 proc. Co trzecia osoba bez pracy ma od 25 do 34 lat. W ciągu roku liczba młodych bez zatrudnienia podwoiła się. W Urzędach [pracy] - dopisek mój przybywa też osób z dyplomami wyższych uczelni. Dziś to już niemal co czwarty bezrobotny.

To chyba nie mamy już wątpliwości, dlaczego tak duży odsetek młodych i wykształconych zwyczajnie spakował manatki i wyemigrował z kraju.

[...] oferty pracy kierowane są przeważnie do osób z doświadczeniem, [...] (pracodawcy - dopisek mój) oczekują doświadczenia, bo nie mają czasu, by kształcić sobie personel [...] Absolwenci są mile widziani, ale tacy, którzy już podczas studiów pracowali [...] Absolwencie przyznawali [..], że jedyną możliwością znalezienia pracy są znajomości

Hmm, brzmi znajomo. Czyż nie dokładnie to samo pisałem ostatnio ? Prorok jakiś ze mnie, czy co ??? :)

source: Metro z 26.10.2009, artykuł: Praca nie dla absolwentów - aut. Marcelina Szumer

(przy okazji bardzo polecam tą gazetę, jest z tego samego papieru co Wyborcza, świetnie się pali)

No comments: