Thursday, December 17, 2009

Absurdy pracy w obsłudze klienta

Miałem kiedyś przyjemność/nieprzyjemność* pracować w obsłudze klienta i pamiętam ten czas, jako bolesne zderzenie moich naiwnych poglądów w twardą kapitalistyczną ideologią obsługi klienta. Sytuacji śmiesznych a czasem wręcz absurdalnych nie brakowało. Korciła mnie nawet myśl, by je spisywać, ale jakoś nie miałem wystarczająco czasu by robić to na bieżąco, zaś po upływie jakiegoś czasu nie dość, że wiele zapomniałem, to wiele z tego co pamiętałem jakby wyblakło i straciło na śmieszności. I oto wczoraj trafiłem na http://dospraw.blogspot.com i po lekturze kilku wpisów poczułem się jakbym znów wrócił do mojej starej roboty. Niektóre wpisy są bardziej gorzkie niż śmieszne, ale docenić je może chyba tylko ten, kto sam kiedyś tak pracował. Polecam.

* - niepotrzebne skreślić wedle własnego uznania

6 comments:

Marek Wołos said...

W przypadku prawidłowego obsługiwania klienta należy mieć do tego odpowiednią kadrę. Jeśli natomiast mamy w zamiarze budować długofalowe relacje z klientami to system CRM https://craftware.pl/co-jest-crm-czy-warto-z-niego-korzystac będzie do tego najlepszym rozwiązaniem. Dogłębna analiza wszelkich zachowań potrafi nam powiedzieć jak zmienić się na lepsze.

Anna Barańska said...

Nie wiem dlaczego, ale wiele osób obsługę klienta stawia bardzo nisko. Przecież to właśnie do ich głównych zadań należy podtrzymywanie relacji z klientami, co wcale nie jest łatwym zadaniem. Do tego wykorzystywane są specjalne systemy CRM, dzięki którym proces zarządzania klientem staje się o wiele prostszy. Dzięki prezentacji https://www.connecto.pl/system-crm-prezentacja/ można zobaczyć jak on działa i do czego faktycznie możemy go wykorzystać.

Mateusz Domański said...

Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

Anonymous said...

Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

Anonymous said...

Mimo wszystko obsługa klienta zawsze powinna być na najwyższym poziomie czy nam się to podoba czy nie. Poniekąd to od klienta zależy czy nasza firma przetrwa. Czytałam również niedawno o pragmatyce wdrożenia systemów CRM https://biznews.com.pl/biznes/18339-w-jaki-sposob-system-crm-pomoze-ci-w-lepszej-obsludze-klientow które doskonale pomagają w budowaniu relacji z klientami.

Natalia Zimniewicz said...

Co by nie było to faktycznie sama obsługa klienta jest niezwykle ważna i musimy naszego klienta jakoś do nas przekonać. Mi podoba się to co napisano w https://push-ad.com/blog/notyfikacje-web-push-sa-rodo-friendly/ i ja właśnie rozważam wdrożenie kampanii push.