Thursday, February 12, 2009

Książki do Ubuntu

Życie toczy się tak szybko, że brak czasu na własne zajęcia. Popsuł mi się komputer, próbowałem powymieniać komponenty, w efekcie leży rozłożony w moim pokoju już ponad tydzień, nie mam nawet czasu go poskładać i zawieść do zaprzyjaźnionego serwisanta żeby wydał ostateczny werdykt. Próbowałem w międzyczasie poczytać coś niecoś o różnego rodzaju linuxach, żeby jak już komputer wróci do mnie, zrezygnować z Windows 2000 i postawić właśnie jakiegoś linuxa. Osiągnąłem tylko tyle, że w efekcie moich czytań zwróciłem uwagę na dystrybucję o nazwie UBUNTU i już nawet zacząłem czytać jakieś pierwsze poradniki, gdy w ręce moje wpadła informacja o fajnej książce do Ubuntu. Co ciekawe duży plus dla autora, bo książkę można sobie kupić w wersji papierowej - czyli super do zabrania ze sobą do kibla, pociągu, wrzucenia do plecaka, jak również ściągnąć za darmo w formie PDF-a z jednej lub drugiej lokalizacji i poczytać na laptopie :) To się nazywa przyjazny system - nie dość ze darmowy, to i darmowy manual :) Jakby tego było mało napisano, że "Written for anybody switching to Ubuntu, particularly Windows users, Ubuntu Pocket Guide and Reference assumes zero Linux knowledge" czyli teoretycznie książkę napisano tak, by dało się ją zrozumieć, nawet nie mając jakiegokolwiek doświadczenia z Linuxem - czyli kolejny plus dla autora :)

zdjęcie okładki książki wziąłem z http://www.coderetard.com

Na końcu książki jest reklama drugiej książki tego autora czyli "Ubuntu Kung-Fu", po wpisaniu do google'a okazało się, że książka również jest do ściągnięcia, tylko z innego adresu, ale chyba najpierw przegryzę się przez zawartość pierwszej, nim ściągnę i przeczytam drugą, bo znając mój brak czasu książka leżałaby pół roku czekając na litość :)

No comments: