Wednesday, May 20, 2009

Nie da się być na bieżąco ze wszystkim

Właśnie się po raz kolejny przekonałem, że nie da się być na bieżąco ze wszystkim. Przebijam się przez różne oferty pracy, i w jednej z nich napatoczyłem się na takie zdanie:
Projektowanie/programowanie Interbase, Firebird, MSSQL, MySQL, Access
Wszystko rozumiem, ale Firebird ? Przecież to jest stara nazwa Firefoxa, gdzie tam się programuje ??? Poza tym, wszystkie pozostałe nazwy własne w tym zdaniu to bazy danych, więc co tu robi przeglądarka ? Włączam google'a a tam dostaję m.in. Wiki dla Firebirda i dokument pod tytułem Firebird w 2 minuty Najpierw czytam Wiki i wpadam w szok napotykając takie zdanie :
obok MySQL oraz PostgreSQL jeden z trzech najpopularniejszych, wolnodostępnych Systemów Zarządzania Bazą Danych
Jaki k***a trzeci najpopularniejszy, jak ja w życiu o tym nie słyszałem ???!!! I dopiero dalej zagadka ulega rozwikłaniu: Serwer jest rozwijany na bazie kodu źródłowego serwera InterBase 6.0 udostępnionego przez firmę Inprise Corp (obecnie znana jako Borland Software Corp) I wszystko jasne :)
Ale zaraz, zaraz !!! To Inprise znowu się nazywa Borland ??!! To po cholerę w 1998 zmieniali nazwę Borland na Inprise ??? I znowu coś przegapiłem .....

No comments: